Budovanie povedomia a komunity okolo produktov či služieb, ktoré ponúkate, neprináša iba predaje, ale omnoho viac benefitov. Sociálne siete sa stali dôležitou súčasťou marketingového mixu pre budovanie existencie značky a zvyšovanie predaja služieb a produktov na trhu. Ako ale spravovať sociálne siete tak, aby ste z nich získali čo najviac? Pokiaľ so sociálnymi sieťami začínate, poradíme vám, ako na to.

Okno do duše zákazníka

Sociálne siete vám umožnia vniknúť do duše vášho zákaznka a pochopiť, ako sa správa, aké sú jeho nákupné preferencie a omnoho viac. Vďaka tomu dokážete vytvárať obsah pre zákazníka v rôznych štádiách nákupného procesu. Základom je však správne zvolená stratégia komunikácie. Tento pojem zahŕňa zadefinovanie správnej cieľovej skupiny, návrh grafickej identity, zvolenie vhodného tónu komunikácie, typy príspevkov, načasovanie a ich frekvencia, obsahový plán, stratégia reklamných kampaní, stratégia propagačných kampaní, remarketing… Marketing na sociálnych sieťach vášmu podnikaniu slúži aj k upevňovaniu vzťahov s reálnymi a potenciálnymi zákazníkmi.

Dôležitý komunikačný kanál

Vaši zákazníci používajú sociálne siete dennodenne, a preto je pre nich prirodzené s vami komunikovať touto formou. Nezabúdajte odpovedať na správy a komentáre. Budujte pozitívny obraz nielen s vašim reálnymi zákazníkmi, ale aj s tými potenciálnymi. „Word of mouth“ je v tomto prípade dôležitým faktorom, hlavne pri budovaní novej značky. Pre začínajúcu značku nie je nič horšie ako zlé recenzie. Ak sa rozhodnete komunikáciu so zákazníkmi ignorovať, konkurencia si vášho zákazníka získa ľahšie.

Stratégia komunikácie na sociálnych sieťach

Dosiahnite efektivitu vďaka vhodne zvolenej stratégii. Zadefinujte si plán a určite si, čo chcete komunikáciou na sociálnych sieťach dosiahnuť. Každý produkt či služba si vyžaduje individuálny prístup. Je tiež dôležité vedieť, ako budete dané ciele merať. Definujte vašu cieľovú skupinu a jej demografické ukazovatele. Budujte vašu prítomnosť najviac na kanáloch, ktoré vaša cieľová skupina najviac navštevuje. Nezanedbávajte ani ostatné sociálne siete, tento obsah vám môže pomôcť pri budovaní SEO. Ďalším dôležitým krokom je nastavenie procesu pri vytváraní obsahu na sociálne siete. Príspevky plánujte vopred v časových intervaloch aspoň 2 týždne až 1 mesiac podľa rozsahu komunikácie.

Cieľová skupina

Skvelou východiskovou pozíciou pre začínajúci eshop je stanoviť správnu cieľovú skupinu. Venujte čas definovaniu detailnejších ukazovateľov, ako sú napríklad demografické údaje, vďaka ktorým budete môcť osloviť správne publikum. Medzi najdôležitejšie metriky patrí lokalita, vek a pohlavie. Pokiaľ ponúkate úzko špecializovaný produkt alebo službu, vaše publikum je vďaka tomu oveľa užšie, ako napríklad pri oslovovaní veľkej masy. Medzi ďalšie ukazovatele patrí vzdelanie, rodinný stav, záujmy alebo iné dôležité parametre, ktoré závisia od vášho segmentu. Vytvorením persóny (t.j ucelený profil osoby, ktorá znázorňuje nášho typického zákazníka) dokážeme lepšie odhadnúť, ktoré sociálne siete sú pre nás najefektívnejšie.

Príklad: Ak je náš cieľový zákazník mamička od 23-38 rokov, určite je dôležité budovať silnú prítomnosť aj na Instagrame. 

Ciele

Recept na úspech spočíva v testovaní. Sledujte vašu konkurenciu a poučte sa z jej chýb, prípadne sa inšpirujte dobrými nápadmi. Nebojte sa experimentovať a čo je hlavné, sledujte najnovšie trendy. Sociálne siete dokážu predávať, ale dôležité sú fázy získavania povedomia o značke a budovaní základne fanúšikov. Nie každý fanúšik je vašim zákazníkom a nie každý zákazník je vašim fanúšikom.

Budovanie povedomia

Pokiaľ ste na trhu nový, budujte povedomie o vašej značke prostredníctvom príspevkov, ktoré oslovia vaše cieľové publikum bez toho, aby váš produkt poznali. Môže to byť lifestyle obrázok, video alebo iný hodnotný obsah, ktorý zaujme. Efektívny spôsob je oslovenie cieľovej skupiny pomocou súťaže o váš produkt.

Vytárajte dopyt po vašich produktoch

Komunikujte benefity a pridanú hodnotu vašich produktov, v čom sa odlišujú od konkurencie, aký pôžitok prinesie vášmu potenciálnemu zákazníkovi daný produkt a prečo by si ho mali kúpiť práve u nás. V tomto štádiu posielajte ľudí na vašu stránku, kde nájdu viac informácií,môžu si prečítať zaujímavý blog alebo si pozrú vašu ponuku.

Predávajte

Leady zo sociálnych sietí pre vaše podnikanie predstavujú potenciálnych zákazníkov. Pre ich opätovné oslovenie môžete využiť remarketingovú kampaň, ktorej cieľom je konverzia zákazníka.

Budujte základňu lojálnych fanúšikov

Je dôležité, aby vaši sledovatelia boli s vašou značkou stotožnení a chceli o vás počuť aj v budúcnosti. To, či je vaše publikom na Facebooku relevantné, si ľahko zmeráte na základe počtu nových fanúšikov, stratených fanúšikov a tiež podľa organického dosahu. Ak je nízky, niekde je problém. Budovaním relevatnej komunity dokážete osloviť väčšie množstvo potenciálnych zákazníkov.

Udržujte záujem

Ponúkajte zákazníkom akcie, zľavy, benefity, špeciálne ponuky a udržujte tak záujem o vaše produkty. Držte sa životného cyklu vašej cieľovej skupiny a odhadnite jej správanie. Vďaka tomu budete vždy krok vpred pred aktivitami konkurencie. Pre vaše podnikanie je veľkou výhodou ak má zákazník s nákupom dobrú skúsenosť a rád nakúpi znova. Prispôsobte publiku aj tón komunikácie alebo „tone of voice.”

Zaujmite prostredníctvom influencerov

Známa tvár môže vášmu podnikaniu pomôcť. Je dôležité, aby partnerstvo s influencerom bolo založené na jeho vlastnej a reálnej skúsenosti tak, aby pôsobilo prirodzene. Ani jeho fanusikovia neuveria príbehu, ktorý nepôsobí autenticky. Pre zvýšenie nákupov môžete influencerovi poskytnúť napríklad zľavový kód na nákup, či iný benefit.

Zorganizujte offline event

Máte kamennú predajňu, výdajné miesto, alebo sa chystáte zúčastniť verejného eventu? Zorganizujte zaujímajú debatu, prednášku či večerné nakupovanie.

100 % zákaznícky servis

To, ako si ceníte vašich zákazníkov, sa vám vráti. Sociálne siete sú silnou platformou, ktorá otvára možnosti komunikácie a vy sa popritom získate cennú spätnú väzbu.

Zvládnete sociálne siete vo vlastnej réžii alebo potrebujete pomôcť? Rezervujte si prvú konzultáciu zadarmo.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *