Overenie inzerenta je dôležitý proces, ktorým Google zabezpečuje, že inzerent, ktorý chce zobrazovať reklamy na ich platforme, je legitímny a zodpovedný. Tento proces zahŕňa overenie fyzickej adresy  inzerenta a jeho právnej entity, v ktorej menej inzeruje reklamy.

Inzerenti, ktorým príde e-mail alebo vyskočí notifikácia v Google Ads sú povinný do 30 dní absolvovať overenie inzerenta. Je však vhodné vykonať toto overenie aj bez vyzvania aby ste zabezpečili dôveryhodnosť vášho účtu a firmy.

Overenie totožnosti a firmy v Google Ads
Takto overíte svoju firmu v Google Ads účte.

Overenie inzerenta vykonáte v Nastaveniach, v časti Fakturácia. Po kliknutí na Overenie inzeranta, sa dostanete na stránku Overenie inzerenta, kde kliknete na Spustenie overovania.

Proces overovania totožnosti a firmy v Google Ads
Takto vyzerá proces overenia pre vašu firmu v Google Ads účte.

Úplne v prvom kroku overenia od vás Google bude požadovať základné údaje o vašej firme ako je názov a adresa sídla firmy. Môžete pridať aj číslo DUNS ak ho vaša firma má. Číslo DUNS je jedinečné deväťmiestne číslo, ktoré identifikuje obchodné subjekty na základe konkrétneho miesta.

Vyplnenie základných firemných údajov
Poskytnite údaje o vašej organizácií.

Následne vás Google vyzve, aby ste pridali firemné dokumenty alebo doklady. Pri slovenských inzerentoch Google akceptuje nasledujúce doklady a dokumenty:

Organizácie: 

  • osvedčenie o zápise do obchodného registra, alebo o registrácii do obchodného registra
  • výpis z obchodného registra 
  • osvedčenie o registrácii na DPH
  • výpis z registra DUNS

Oprávnené osoby:

  • pas
  • občiansky preukaz
  • vodičský preukaz
  • povolenie na pobyt

Overenie zvyčajne trvá 3 – 5 pracovných dní. Niekedy môže prebehnúť aj rýchlejšie. Keď už máte úspešne overený účet, môžete ďalej inzerovať reklamy bez obáv a obmedzení.

Overenie inzerenta prebehlo úspešne
Úspešne ste vykonali overenie inzerenta.

 

Kde budú informácie o inzerentovi zobrazené?

Informácie o inzerentovi sa zobrazia používateľom, keď kliknú na odkaz Prečo táto reklama? pri reklamách vo Vyhľadávacej sieti, Obsahových reklamách a tiež pri reklamách na YouTube. Tento odkaz umožní používateľom získať informácie o zadávateľovi reklamy, vrátane obchodného mena a adresy spoločnosti.

Informácie o platiteľovi reklamy
Údaje o inzerentovi reklamy.