Pripravujete novoročnú marketingovú stratégiu a hľadáte tie najhorúcejšie marketingové trendy, ktoré budú in počas najbližšieho roka? V kontexte turbulentných zmien posledných mesiacov, inflácie a zvyšovania nákladov je dôležité myslieť v prvom rade na efektivitu. V našom článku sa dozviete, čo bude v trende počas roka 2023 na svetovom, ale aj slovenskom trhu.

Rok 2023 odštartoval, no pre mnohých podnikateľov prináša mnoho otáznikov. Zvýšené náklady, inflácia, vojnový konflikt rovnako ako nepredvídateľné spotrebiteľské správanie spôsobujú vrásky na čele mnohým spoločnostiam, a preto je plánovanie marketingovej stratégie omnoho náročnejšie. Aké marketingové trendy budú stáť za to, aby ste ich zahrnuli do vašej marketingovej stratégie v roku 2023?

Efektivita a návratnosť investícií

Súčasná ekonomická, pandemická a politická kríza núti mnohé podniky utiahnuť svoje opasky a šetriť tam, kde sa dá, aby mohli prežiť. Veľa podnikov chybuje v tom, že ako prvé utne práve investície do marketingu firmy. Keď sa značka rozhodne počas tejto krízy mlčať, dáva svojim konkurentom obrovskú výhodu a pre nich bude následne jednoduché prebrať jej zákazníkov.

Preto je dôležité svoje investície nemíňať irelevantne a dobre zvážiť, kam v rámci firmy investovať. Marketingové aktivity by ste však mali podporovať za každých okolností. Nezabúdajte, že každé euro minuté počas toho, ako iní nekomunikujú, naberá na hodnote.

Využívajte primárne tie nástroje, ktoré sú pre váš podnik overené a o ktorých viete, že fungujú. Neinvestujte peniaze tam, kde nepoznáte outcome, ale naopak tam, kde máte perspektívnu návratnosť investícií. Držte sa zákazníka, jeho potrieb a dajte mu vedieť, že aj počas krízy s vašimi produktami či službami môže rátať.

Využite silu podcastov

Tento trend možno nie je pre každého, no pokiaľ máte možnosť tvoriť alebo podieľať sa na tvorbe podcastov, určite to zvážte. Podcasty vám pomôžu osloviť široké publikum a vytvárať originálny, pútavý obsah. Spojiť sa môžete s osobnosťami a budovať tak povedomie o značke. V roku 2023 bude podcasting naďalej rásť ako marketingový nástroj pre značky všetkých veľkostí.

Nahrávanie podcastov predstavuje vynikajúci spôsob, ako zdieľať so svetom svoje myšlienky, rozvíjať odborné znalosti v jednotlivých oblastiach a vytvárať dôvernejšie kontakty so zákazníkmi. Bez ohľadu na to, či spolupracujete s inými značkami alebo odborníkmi z odvetvia, podcasting vám môže výrazne pomôcť vytvoriť konkurenčnú výhodu na trhu a zlepšiť vaše obchodné výsledky.

Tvorbe podcastov sa venuje aj náš klient klinika ImunoVital Centrum. Ponúka tak nielen svojim pacientom, ale tiež odbornej verejnosti cenný obsah z prostredia imunológie a alergológie. Výhodou podcastov je finančne nenáročná výroba a možnosť bezplatného využitia najpočúvanejších streamovacích platforiem ako sú Spotify alebo Apple Podcast.

Podcasty spoločnosti ImunoVital
Využitie podcastov vám pomôže osloviť široké publikum.

Krátke videá sú in

Viralita je v dnešnom svete poháňanom sociálnymi médiami jednou z možností, ako získať pozornosť väčšej masy. Krátke videá sú mimoriadne populárne a patria medzi top marketingové trendy v roku 2023. Prestavujú najlepší spôsob, ako zaujať a pobaviť publikum, využiť trendové témy a stať sa virálnym s relatívne malým úsilím a nákladmi. Momentálne sú najznámejšie formy krátkych videí TikTok, YouTube Shorts a Instagram Reels. Práve tie zaznamenali v posledných rokoch veľký úspech.

V roku 2023 by mali firmy začleniť krátke videá do svojej marketingovej stratégie. Či už ide o vytváranie jedinečného obsahu, alebo spoluprácu s influencermi, krátke videá predstavujú pre ktorúkoľvek značku osvedčený spôsob, ako osloviť širšie publikum a vybudovať zmysluplné prepojenia.

V týchto krátkych videách môžete poskytovať rady vašim zákazníkom, vzdelávať a informovať ich napríklad o novom produkte, zdieľať svedectvá a recenzie vašich súčasných spotrebiteľov atď. Vaše video môže mať edukačný, zábavný či informačný charakter. Dôležité je ním zaujať publikum.

Spoločenská zodpovednosť má navrch

Nedávna štúdia naznačila, že spotrebitelia majú tendenciu prikláňať sa k spoločnostiam a značkám, ktoré sú sociálne a environmentálne zodpovednejšie. Sme tak svedkami toho, že tento trend ovplyvňuje mnohé odvetvia. Byť spoločensky zodpovednou firmou má mnoho vrstiev a vplyv na životné prostredie je len jednou z mnohých.

Uprednostňovanie etiky pred ziskom sa vypláca a značky, ktoré sú v kontakte so svojím publikom a držia sa svojich hodnôt zostávajú ziskové. Napríklad, spoločnosť IKEA premenila stromčeky, ktoré nám zdobili domov počas vianočných sviatkov na obľúbené knižnice BILLY. Po minulé roky tieto stromčeky putovali do spaľovne, no tento rok IKEA prvýkrát spustila recykláciu stromčekov, vďaka čomu ich premenila na drevotriesku. Používanie odpadu ako výrobnej suroviny je jednou z ciest k udržateľnej budúcnosti.

Chatbot marketing je stále populárny

Do roku 2025 bude 95 % interakcií zákazníkov so značkami prebiehať prostredníctvom umelej inteligencie, napríklad chatbotov. Chatbot marketing umožňuje značkám komunikovať so zákazníkmi na osobnejšej úrovni a je spotrebiteľom k dispozícii 24 hodín denne, 7 dní v týždni. Chatboty môžu tiež zhromažďovať presnejšie a podrobnejšie dáta, ako sú demografické údaje, kontaktné informácie a záujmy zákazníkov. Investícia do Chatbota sa najviac oplatí veľkým, nadnárodným spoločnostiam, ktoré potrebujú odbremeniť support tímy a chcú byť dostupné pre zákazníkov 24/7.

Nemiznúci trend personalizácie

Tento marketingový trend je tu prítomný už dlhšie a tak skoro sa nestratí. V roku 2023 sa personalizácia na základe preferencií spotrebiteľov stane nevyhnutnosťou. Bežne sa stretávame s personalizáciou produktov alebo informácií, ale okrem toho je prítomná aj vo vyhľadávaní, v platenej reklame v e-mailoch či v analytike.

V marketingu nestačí len ľudí osloviť. Dôležité je nájsť tých správnych, teda tých, ktorí vykonajú nami požadovanú akciu. Zákazníci vnímajú personalizáciu ako iniciatívu alebo prejav záujmu zo strany firmy, že im na nich záleží. Vašim zákazníkom to zvýši zážitok z nakupovania a vám zas prinesie zisky. Okrem toho, personalizácia zvyšuje efektivitu online kampaní.

Kľúčové v tejto oblasti je hlavne používanie platforiem na získanie potrebných údajov o zákazníckom správaní a ich preferenciách, ktoré sú tiež dôležité na vytváranie obsahu a kampaní.

Jednoduchým príkladom môže byť využitie narodenín zákazníka pre vytvorenie hlbších vzťahov. Určite sa vám už stalo, že vám v deň narodenín prišiel e-mail z vášho obľúbeného e-shopu, v ktorom ste dostali narodeninový darček vo forme 10 alebo aj viac percentnej zľavy na ďalší nákup. Takéto propagačné e-maily sú veľmi efektívne, pretože firmy nimi dávajú najavo, že zákazníci majú pre značku hodnotu. Podľa štatistík sa dokonca narodeninové e-maily otvárajú o 235 % viac a miera kliknutí je o 300 % vyššia.

Efektívny e-mail marketing
Propagačné e-maily sú efektívne pre budovanie vzťahov so zákazníkmi.

Použite User-Generated Content

Obsah generovaný používateľmi alebo User-Generated Content je akýkoľvek obsah – text, video, fotka, recenzia, vytvorený ľuďmi – spotrebiteľmi. Ak svojich zákazníkov správne motivujete k tvorbe obsahu s vašou značkou a k interakcii so sociálnymi sieťami, môžete takýto obsah originálne využiť v prospech svojej značky.

Obsah vytváraný používateľmi je autentický a priťahuje pozornosť, ktorá je napríklad na sociálnych sieťach žiadaná. Takýmto spôsobom bude jednoduché osloviť najmä ľudí z generácie Z, ktorí využívajú platformy ako Instagram, Tik Tok či Facebook na dennej báze. Tento druh interaktívneho obsahu pretiahne ich pozornosť a budú sa chcieť zapojiť, čím sa zvýšia vaše dosahy.

Skvelým príkladom používateľmi vytvoreného obsahu je kampaň s názvom #AsSeenOnMe od značky Asos. Táto spoločnosť využila trend zdieľania svojich outfitov na sociálnych sieťach pod hashtagom #outfitoftheday alebo #ootd a vytvorila tak bezplatnú reklamu na svoje oblečenie. Po vypustení hashtagu odkazovala firma na fotky zákazníkov aj na svojej webovej stránke. Mnoho značiek už obsah generovaný používateľmi dlhodobo zaraďuje do svojich content plánov pre sociálne siete.

 

Zobraziť tento príspevok na Instagrame

 

Príspevok, ktorý zdieľa Casper (@casper)

Pokiaľ hovoríme o marketingových trendoch pre rok 2023, je dôležité brať ohľad na to, že nie všetky z nich sú vhodné aj pre vašu spoločnosť. Využite len tie, ktoré vám prinesú požadovaný výsledok a majú zmysel v marketingovom mixe vašej firmy. Zohľadnite pritom svoj firemný rozpočet, vaše kapacity a sústreďte sa na trendy, ktoré vašu spoločnosť posunú na vyššiu úroveň a pomôžu vám byť o krok vpred pred konkurenciou.

Zdroje:

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *