Komplexný audit webovej stránky alebo e-shopu

Detailná analýza aktuálneho stavu vášho webu či e-shopu odhalí všetky slabé miesta a skryté nedostatky v dizajne, SEO, obsahu, technickom riešení, rýchlosti a iných oblastiach.

Na čo slúži komplexný audit webu alebo e-shopu?

Podrobný audit je základom úspešnej optimalizácie webu. Tá zvýši vaše umiestnenie vo výsledkoch vyhľadávačov, návštevnosť stránky a počet konverzii, vďaka čomu vzrastú aj vaše zisky. Správanie zákazníkov, algoritmy vyhľadávačov a pravidlá marketingu sa neustále menia. Komplexný audit vám pomôže odhaliť možné problémy a prispôsobiť stránku aktuálnym trhovým podmienkam.

  • Identifikujeme chyby z pohľadu indexácie v Google a navrhneme zlepšenia optimalizácie pre vyhľadávače.
  • Zhodnotíme náročnosť používania vašej stránky, jej prehľadnosť, použiťelnosť a dizajn.
  • Odhalíme obsahové chyby a chyby v technickom riešení.
  • Vypracujeme individuálne odporúčanie možných zlepšení a odprezentujeme ho osobne.
Digitálna analytika pre webstránku

Z čoho komplexný audit pozostáva

SEO Audit

Ak chcete dosiahnuť lepšie pozície v Google, a teda aj lepšiu návštevnosť, mali by ste mať web/e-shop optimalizovaný pre vyhľadávače s množstvom obsahu, ktorý je indexovaný vo výsledkoch vyhľadávania. Podrobný audit je prvým krokom úspešnej optimalizácie webu. SEO odporúčania pri správnej implementácii zlepšia vaše umiestnenie vo výsledkoch vyhľadávačov, návštevnosť stránky a počet konverzií, vďaka čomu vzrastú aj vaše zisky.

Dizajn a UX audit

Audit používateľskej skúsenosti a dizajnu je zameraný na to najdôležitejšie – vašich zákazníkov. Dizajn by mal byť bez chýb zobrazenia na rôznych zariadeniach od desktopu až po mobil. Stránka musí byť prehľadná, jednotlivé prvky logicky rozmiestnené a prevedenie nákupným procesom intuitívne. V tejto časti sa sústredíme na to, aby mal návštevník čo najpozitívnejšiu skúsenosť a dokončil vami požadovanú konverziu – objednávka, registrácia alebo iné.

Audit rýchlosti stránky

Doba, za akú sa vaša stránka správne zobrazí na zariadení používateľa je mimoriadne dôležitá. Pri spomalení stránky v sekundách sa výrazne znižuje konverzný pomer a zvyšuje miera odchodov vašej webovej stránky. Rýchlosť si všíma aj Google – stránky s dlhým časom načítania bude používateľom odporúčať menej. Rýchlosť stránky najčastejšie ovplyvňuje nesprávna veľkosť obrázkov, neoptimalizovaný zdrojový kód, súbory, knižnice, technické riešenie a zbytočný obsah.

Audit technického riešenia

Vybrali ste si technické riešenie, ktoré je príliš robustné alebo zle naprogramované? Chyby na webe ovplyvňujú rýchlosť riešenia aj zobrazenia na rôznych zariadeniach. Hodnotí ich i Google a ak máte chyby, ktoré sú viditeľné, odradí to aj používateľa. V prípade odhalenia veľkého množstva chýb vám navrhneme možné front-end preštýlovanie alebo výber vhodnejšej platformy pre vašu webovú stránku či e-shop.

Audit obsahu a komunikácie

Pozrieme sa na to, ako komunikujete na webovej stránke, čo chýba, čo by bolo vhodné vylepšiť a ako obsah rozšíriť. Aké kľúčové stránky majú najlepší výkon a aké vám chýbajú? Kompletná analýza obsahovej stratégie webu odhalí chyby, ktoré sa vyskytujú pri komunikácii so zákazníkmi. Ukážeme vám, ako lepšie upútať pozornosť zákazníka a jeho návštevu premeniť na želanú akciu – kúpa alebo vyplnenie formulára. Túto časť auditu môžeme rozšíriť o analýzu kľúčových slov.

Nákupný cyklus a cesta návštevníka

Je cesta návštevníka k cieľu na vašej webovej stránke alebo ku konverzii v e-shope bezproblémová? Viete, kde sa začína a kde najčastejšie končí? Oslovujete potenciálneho zákazníka vo všetkých fázach konverznej cesty? Prejdeme si vaše dáta a pozrieme sa na to, čo môže pomôcť zlepšiť váš konverzný pomer. Súčasťou je aj používateľské testovanie s 5 ľuďmi. Výstupom budú konkrétne odporúčania na úpravy pre vašu webovú stránku alebo e-shop.

Čo vám audit prinesie?

  • Dokument, kde bude komplexné zhodnotenie vášho webu/e-shopu aj s návrhmi na zlepšenie.
  • Konkrétne riešenia pre jednotlivé problémy.
  • Možnosť získať kompletný podklad pre zadanie na vytvorenie/zlepšenie vašej webstránky alebo e-shopu.
  • Zmluvu o mlčanlivosti, teda 100 % bezpečnosť vašich dát.

Aký je postup pri audite webu aleb e-shopu?


1. Konzultácia

Dajte nám vedieť o svojej webovej stránke a problémoch, na ktoré ste narazili. Trápite sa s predajom, klesá vám návštevnosť alebo vás vo vyhľadávači predbehlo množstvo konkurenčných webov? Pomôžeme vám definovať jasné ciele.

2. Diagnostika

Stav vášho webu zhodnotíme na základe stoviek parametrov. Preveríme všetky časti vašej stránky a zistíme, čo brzdí vašu úspešnosť. Analýzu ukončíme obšírnou záverečnou správou.

3. Návrh riešení

Počas osobnej konzultácie pre vás odprezentujeme výsledky auditu a návrhy možných riešení. Zmeny odporučíme na základe faktických údajov. Postaráme sa o to, aby boli pre vás všetky informácie zrozumiteľné.

Kedy je čas na audit?

Komplexný audit webstránky je možné vykonať kedykoľvek. Pre kontinuálne vylepšovanie stránky odporúčame vykonávanie auditu v pravidelných 3 až 6-mesačných intervaloch. Audit je vhodné vykonať aj v prípade, že:

  • návštevnosť vašej stránky stagnuje alebo klesá,
  • nedosahujete svoje predajné ciele,
  • vaša cena za konverziu je neprimerane vysoká,
  • chcete zvýšiť mieru konverzie,
  • chcete zvýšiť svoju pozíciu v organickom vyhľadávaní,
  • investície do marketingových aktivít sú neefektívne,
  • chcete znížiť mieru odchodov z vašej stránky.

Zaujala vás naša práca?

Naša misia je poskytovať kvalitné a efektívne marketingové služby,
ktoré vám pomôžu rásť nielen v ecommerce.



Kontaktujte nás