Často kladená otázka pre všetkých, ktorí začínajú vo svete marketingu, e-commerce alebo v podnikaní online. SEO je marketingová disciplína, ktorá je zameraná na rast organickej návštevnosti (neplatenej) z výsledkov vyhľadávania vo vyhľadávačoch. V praxi má SEO vplyv aj na iné súčasti marketingového mixu.
Základná optimalizácia pre vyhľadávače môže prebiehať na vašej webstránke alebo mimo webstránky. Na webstránke sa optimalizuje jej štruktúra, obsah, prístupnosť, dizajn alebo technické riešenie a prvky webu. Mimo webstránky sa zameriavame na externé faktory, napríklad odkazy, povedomie o webe, rôzne signály a aj marketingové aktivity. Toto všetko ovplyvňuje umiestnenie vo vyhľadávačoch (pozície) a zvyšuje návštevnosť webu.
SEO nie je len o optimalizácii pre vyhľadávače, ale aj zlepšovaní stránky pre jej návštevníkov. Má zásadný vplyv na konverzný pomer. Ak ide o internetový obchod, ovplyvní napríklad to, koľko z návštevníkov v ňom skutočne nakúpi. V konečnom dôsledku pomáha zvýšiť efektivitu marketingu. Vzhľadom na komplexnosť a dlhodobý prínos optimalizácie pre vyhľadávače je potrebné riešiť ju dlhodobo a pravidelne, minimálne na báze niekoľkých hodín mesačne. Len tak dokážete reagovať na online trendy a SEO faktory, ktoré sa menia často. Neviete ako začať? Prečítajte si o tom ako začať so SEO na našom blogu.