Propagujete vašu firmu alebo projekt cez reklamné kampane na sociálnych sieťach ako Facebook a Instagram? Spísali sme pre vás najčastejšie sa opakujúce chyby pri správe reklamných kampaní pre siete Facebook a Instagram. Väčšinou ich zistíme pri auditoch, začiatku spolupráce s novým klientom alebo pri nazretí do nastavení účtov účastníkov našich školení.

Reklamné kampane „spravujete” cez funkciu Propagovať príspevok

Používate, alebo ste niekedy v minulosti použili jednoduchú propagáciu cez Boost Post (funkcia Propagovať príspevok) bez následnej úpravy parametrov kampane, reklamnej skupiny a reklamy v Business Manager? Túto chybu robia najčastejšie tí, ktorí s Facebook alebo Instagram reklamou začínajú a nepoužívajú Business Manager.

Business Manager je primárne nástroj na správu vašej firmy a reklám v reklamnej sieti Facebook, organizovanie stránok, rolí užívateľov, prepojení, reklamných účtov a mnoho ďalších funkcií. Na jeho používanie je potrebné vytvoriť si vlastné konto na Business Manager stránke.

Prečo Boost Post nie je až tak efektívny?

Pri Boost Post funkcii Facebook priradí umiestnenia pre vaše reklamy automaticky a cieľovú skupinu nie je možné detailne zadefinovať. Vaša reklama sa môže zobraziť aj ľuďom, pre ktorých váš produkt alebo služba nie sú určené a nemajú o ne záujem. To do veľkej miery znižuje efektivitu vašich reklám, teda váš rozpočet na nákup priestoru v reklamnej sieti je často vyplytvaný menej efektívne. Navyše sa pre každý príspevok podporený reklamou takto vytvorí osobitná kampaň.

Funkcia propagovať príspevok
Jednoduché propagovanie príspevku alebo Boost Post vedie častokrát k neefektívnym výsledkom z reklamných kampaní.

Facebook stránka na osobnom účte

Máte založený Business Manager, no Facebook a Instagram účty s ním nemáte prepojené a spravujete ich naďalej cez osobný profil? V tomto prípade sa stále ukracujete o množstvo funkcií a nastavení. Ak to chcete napraviť, stačí sa prihlásiť do vášho Business Managera. V navigácii vyberiete Firemné nastavenia, v sekcii stránky kliknete na tlačidlo Pridať a Zadať názov alebo ID stránky. Následne sa po overení zvolená stránka pridá medzi stránky v Business Manageri, ak nej máte admin prístup.

Facebook stránky
Ak máte Business Manager, svoje stránky by ste nemali spravovať cez osobný profil.

Úvodné nastavenie sú ale o niečo komplikovanie ako pridanie účtov. Ak sa vám to nedarí, pre správne nastavenie účtov, reklamného konta, prepojenia platobnej metódy, nastavenie produktového katalógu či Facebook pixlela skúste osloviť odborníka alebo agentúru, ktorá vám s tým pomôže. Dajte si ale pozor a nedávate prístupové údaje nikomu, kto nemá vašu plnú dôveru. Z dôvodu bezpečnosti môže všetky zmeny vykonávať iba používateľ s najvyššími právami, a preto je najvhodnejšie urobiť tieto nastavenia spoločne za vašej prítomnosti.

Nesprávne priradené role stránok a účtov

Občas sa stane, že pri audite narazíme na problém, kedy má klient práva len na správu stránky, ale zároveň ju vlastní niekto iný. Kto stránku vlastní môžete zistiť v Business Manageri pod jej názvom v sekcii stránky. Ak už ste vlastníkom, je dobré aby ste agentúru, ktorá vám Facebook stránku spravuje, priradili ako partnera a vašich zamestnancov zase cez sekciu Ľudia do rolí. Oboje urobíte jednoducho cez tlačidlo Pridať. Na výber máte niekoľko rolí, podľa ktorých bude mať používateľ možnosť pristupovať k stránke. Nezabudnite aj na iné súčasti biznis účtu ako sú reklamný účet, Pixel a iné, kde je potrebné tiež pridať partnerov alebo zamestnancov, teda správne role.

Administratívne prístupy Facebook
Agentúru, ktorá spravuje váš účet na sociálnej siete, pridajte v Business Manageri ako svojho partnera.

Chýbajúca dvojitá autentifikácia

Aby ste znížili riziko úniku citlivých informácií, je lepšie pre dôležité účty vo vašej firme používať dvojitú autentifikáciu. Existujú rôzne bezpečnostné riziká v súvislosti s platobnými metódami, ktorým sa vystavujete, ak ju nemáte nastavenú. Nezabúdajte, že výdavky na reklamy sa sťahujú z vašej kreditnej karty a vy určite nechcete, aby sa k nej dostala neoprávnená osoba. Viete si ju nastaviť v centre zabezpečenia.

Dvojité overenie
Dvojité overenie zvýši vašu bezpečnosť pri správe reklamných kampaní.

Dvojfaktorová autentifikácia je dobrá ochrana v prípade prístupu viacerých osôb k účtom. Táto ochrana vyžaduje dodatočný spôsob autorizácie v prípade, že sa správca prihlasuje z nového prehliadača alebo lokality.

Facebook Pixel nie je vytvorený alebo nasadený na webstránke/e-shope

Ak chcete využívať pokročilejšie možnosti cielenia, tak potrebujete Facebook Pixel. Umožňuje cielenie napríklad na opustený košík či návštevníkov webstránky a umožní vám zriadiť a pracovať s publikami, ktoré už nejakým spôsobom vytvárali interakciu s vašou stránkou na sociálnej sieti.

Klienti buď Pixel nemajú vôbec, alebo ho nemajú nasadený na webstránke, teda nie je funkčný. Niekedy sa stáva, že ho majú nasadený, ale nemajú správne implementované jednotlivé udalosti, ktoré ponúka: nákupný košík, dokončenie objednávky, vyplnenie formulára, zobrazenie produktu a podobne.

Facebook Pixel je dátový zdroj, konkrétne script, ktorý zaznamenáva informácie o užívateľovi a jeho správaní sa na webstránke. Na základe týchto dát môžete vytvárať publiká a podrobnejšie cieliť reklamné kampane. Pridať si ho môžete v sekcii Dátové zdroje – Pixel. K Facebook Pixelu je potrebné mať práva na správu, priradený reklamný účet, inak nebudete môcť vytvárať publiká pre vaše reklamné kampane.

Pixel
Ak Pixel máte, no nie je nasadený na vašej stránke, nebude fungovať.

Zlé cielenie, štruktúra reklamného účtu a nízky rozpočet

Minimálny rozpočet pre kampaň na Facebooku je 1 €/ deň. To je minimum, má však ďaleko od optima. Ak máte príliš malý rozpočet, zvážte či je pre vás inzercia vôbec vhodná. Stáva sa tiež to, že klient s vyšším rozpočtom začne cieliť na množstvo kategórií v e-shopu a nakoniec ho roztriešti tak, že ani jedna z kampaní nie je efektívna.

Menšie rozpočty sú vhodnejšie len na úzke publiká, napríklad opustený košík alebo návštevníci vašej webstránky. Netreba zabúdať, že ak chcete aby Facebook čo najlepšie optimalizoval vašu kampaň pre konverzie, potrebuje dostatočné množstvo dát (50+ konverzií). Tie mu poskytnú dostatok informácii pre lepšie cielenie.

Ako teda investovať do reklamných kampaní na Facebook? Zvážiť musíte vaše ambície a možnosti. Ak chcete predávať povedzme 20 000 € a váš ROAS je okolo 400 %, investícia by sa mala pohybovať okolo 5 000 € do reklamných kampaní. Ak tieto dáta nemáte, je lepšie vytvoriť testovaciu kampaň. Počas nej v období 3 mesiacov vyskúšate rôzne typy kampaní pre vaše portfólio služieb alebo produktov, nastavíte retargeting, cieľové skupiny a otestujete rôzne kreatívy. Z testovacej kampane zistíte, aká je návratnosť investície do kampaní a zároveň uvidíte, čo pre váš biznis funguje najlepšie.

Príliš všeobecné, úzke alebo nerelevantné publiká

Ešte predtým, ako spustíte prvú kampaň, je dôležité mať predstavu o tom, koho budete svojou reklamou oslovovať. Svoje cieľové publiká si môžete zadefinovať vopred v sekcii Publiká. Facebook vám umožní vytvoriť si vlastné, podobné alebo uložené publikum.

Facebook publiká
Keď viete, koho chcete reklamou osloviť, vytvorte relevantné publikum.

Podľa veľkosti publika vieme povedať, že publikum je užšie, optimálne alebo široké. Často hovoríme aj o horúcich alebo studených publikách, ktoré rozdeľujeme na základe toho, či aktuálne alebo dávnejšie užívatelia reagovali na vašu značku, produkt, službu alebo webstránku.

Najčastejšia chyba je cielenie s nízkym rozpočtom na široké publikum. Úzke publikum má naopak nevýhodu vyššej ceny za akciu (interakcia, kliknutie alebo konverzia) a je vhodné cieliť naňho v užívateľskej fáze tesne pred konverziou. Aby ste našli optimálne publiká, je potrebné testovať tieto publiká a navzájom porovnávať ich výkonnosť. Pri vyhodnocovaní použite vhodné KPI aj podľa typu kampane, ale najčastejšie je vhodné zamerať sa na cenu za interakciu, cenu za konverziu, cenu za zobrazenie stránky alebo cenu za 50 % + dopozerania videa. Ak ste e-shop môže byť vhodné sledovať aj cenu za akvizíciu, priemernú objednávku, čistý zisk vs náklady na reklamu.

Spúšťanie časovo ohraničených kampaní – na pár dní alebo v konkrétnych časoch

Spustiť reklamnú kampaň na Facebook a Instagram len na niekoľko dní nie je najefektívnejšie riešenie. Dôvodom je to, že Facebook nedokáže efektívne optimalizovať doručenie vašej reklamy v tak krátkom časovom úseku a využívať dáta. Jednoducho nemáte konverzie, kampane sa nestihnú dostať z fázy učenia sa. Potrebuje na to minimálne 50 a viac konverzií a samozrejme dlhší časový úsek. Tiež neodporúčame ohraničovať konkrétne časové úseky, kedy sa bude vaša reklama zobrazovať. Nie je vždy možné odhadnúť, kedy váš potenciálny zákazník bude na Facebooku a uvidí vašu reklamu, je preto lepšie nechať kampane aktívne počas celého dňa a urobiť všetko preto, aby ste mali dostatočný denný rozpočet. Výnimkou sú kampane na špecifickú službu / produkt, napríklad ak robíte rozvoz jedál obedového menu.

Cielenie na čo najviac umiestnení, ktoré reklamná sieť Facebook ponúka

Ďalšou častou chybou je umiestnenia reklamy na feed, story, marketplace, pravý stĺpec, obsahová sieť a iné. Ak pracujete s kampaňami dlhšie, zistíte, že rôzne umiestnenia fungujú na odlišné typy kampaní. Preto je vhodné postupne testovať, ktoré umiestnenia sú najlepšie pre vaše kampane. Ak máte obmedzený rozpočet na reklamné kampane a tvorbu kreatív, odporúčame zobrazovať reklamy na niekoľkých vybraných umiestneniach.

Zaujal vás náš článok? Ak by ste sa o úspešnom riadení reklám na sociálnych sieťach chceli dozvedieť viac, radi vás privítame na školení zameranom na tému Správa reklám pre Facebook a Instagram.