Napísať, správne naformátovať a zdieľať článok na blogu vám zaberie dosť veľa času. Je to však dôležitá činnosť, pokiaľ chcete svojím príspevkom zvýšiť návštevnosť vašej stránky alebo jednoducho šíriť povedomie o vašej značke. Začínajúci blogeri občasto strácajú čas písaním nekvalitných článkov, ktoré nie sú zaujímavé a neprinášajú želané výsledky. Prinášame vám zopár príkladov, akým chybám by ste sa mali za každú cenu vyhnúť.
Nepoznáte svoje publikum
U nás v e-commerce marketingu dávame veľký dôlraz na osobnosť kupujúceho. Blogy nemôžete písať pre každého. Na základe prieskumov a predchádzajúcich skúseností si musíte utriediť cieľové skupiny, ktoré sú vašimi potenciálnymi čitateľmi a ktoré sú zaujímavé pre vás a vaše podnikanie. Snažte sa odpovedať na problémy, ktoré môže riešiť vaše cieľové publikum. Píšte ich jazykom a sústreďujte sa na ich záujmy.
Myslíte si, že ľudia vás sami vyhľadajú
Čitateľom musíte dať veľa hodnotného obsahu, až vtedy sa začnú ku vám pravidelne vracať. Krátke osobné úvahy a príbehy sú dobré na začiatku na upútanie pozornosti. Potom je dôležiejšie svoju osobnosť vložiť do samotného článku, napríklad vďaka vášmu svojskému štýlu písania alebo humoru.
Píšete pre SEO, nie pre ľudí
Články preplnené kľúčovými slovami nebaví čítať už ani Google, je oveľa sofistikovanejší, než si myslíte. Takýmto spôsobom si návštevnosť naozaj nezvýšite. Ľudia do Google píšu otázky, na ktoré potrebujú dostať odpovede. Kľúčové slová ich rozhodne nezaujmú. Píšte pre ľudí, nie pre vyhľadávače. Určite máte ambíciu budovať okolo seba komunitu čitateľov a buďte si istí, že po prečítaní suchého SEO článku sa na vašu stránku už nikto nevráti.
Chýba vám ľahkosť
Pokiaľ vaše publikum nepozostáva z profesorov alebo odborníkov v nejakom odbore, nebojte sa zjednodušiť svoj jazyk, korý vo svojich článkoch používate. Zabudnite na odborné výrazy a pojmy. Zložitý jazyk z vás neurobí experta, môže vášmu článku skôr uškodiť. Spomaľuje čitateľov, ktorým tak prečítanie trvá oveľa dlhšie, ľahšie sa v ňom stratia a ich pozornosť je ľahko ovplyvniteľná. Vyhýbajte sa aj zložitým súvetiam. Krátke vety dávajú článkom dynamiku.
Neprispievate pravidelne
Zverejňujete jeden článok za mesiac alebo naopak máte vonku niečo každý deň? Obom týmto extrémom sa radšej vyhnite. Rozvrhnite si, kedy budete vaše príspevky publikovať, aby vaši čitatelia vedeli, kedy sa môžu sa nové články tešiť. Nový obsah nemusíte pridávať každý deň. Určite si stále tempo publikovania, ktoré budete zvládať a bude vyhovovať vám i vášmu podnikaniu. Články písané každý deň môžu postupne strácať kvalitu a hodnotu, pretože im nebudete schopní venovať dostatok času. Obrovský pozor si dávajte aj na vyhorenie.
Nemáte pointu
Prečo ste tento článok napísali? Čo chcete svojimi blogmi dosiahnuť? Internet nepotrebuje viac bezvýznamných článkov a ľudia o ne tiež nemajú záujem. Ak chcete písať, musíte dbať na to, aby sa vaše články venovali témam, ktoré ľudí zaujímajú a pomáhajú im vyriešiť problémy. Najprv rozmýšľajte nad významom vášho článku, až potom začnite písať.
Vaše články sú bez štruktúry
Základnú štruktúru si vytvorte ešte pred tým, ako začnete písať. Bez nej sa ľudia vo vašom stránku môžu veľmi ľahko stratiť, i keď obsahovo môže byť na veľmi dobrej úrovni. Jasná štruktúra vám pomôže dostať sa z bodu A do bodu B bez zbytočných odbočení. Od problému k riešeniu, od úvodu k záveru.
Zabúdate na korektúru
Aj tí najlepší autori majú korektorov, ktorí po nich článok prečítajú a opravia, pretože všetci robíme chyby. Nepublikujte článok bez toho, aby ste si ho aspoň vy sami znova neprečítali. Ak ste po napísaní článku príliš unavení, nechajte ho tak a vráťte sa k nemu neskôr. Budete prekvapení, čo všetko v ňom nájdete. Preklepy, gramatické či štylistické chyby sú úplne normálne. Niekedy dokonca zistíte, že ste pri písaní odbočili od témy a musíte celý článok prerobiť. Môže sa to stať každému. Počas písania si text neustále nekontrolujte, bude vás to veľmi spomaľovať alebo vás to úplne zastaví. Píšte, čo vám práve napadne a skontrolujte si to až neskôr.
Váš blog je silný nástroj, ktorý máte k dispozícii. Pracujte s ním rozumne. Môže vám priniesť mnoho zákazníkov a kliknutí, no zároveň sa z neho môže stať nudná a zbytočná časť vašej stránky, o ktorú nebude mať záujem ani Google. Je len na vás, ako sa s touto úlohou popasujete.