Lulubee gallery



Design & concept store pre mamičky




Case Study

Ako sme zvýšili organickú návštevnosť eshopu za rok o 1430 %


So značkou Lulubee pracujeme od roku 2017. V priebehu jedného roka sa nám vďaka SEO – optimalizácia pre vyhľadávače, obsahovému marketingu, práci s influencermi a interakciám na sociálnych sieťach podarilo zvýšiť organickú návštevnosť až o 1430 %. Dnes viac ako polovica všetkých nákupov v e-shope pochádza z organického vyhľadávania. V našej prípadovej štúdii sa dozviete, ako sa nám to podarilo.

O klientovi

Značka Lulubee pôsobí na Slovensku od júla 2016 a vznikla ako iniciatíva dvoch mám, ktoré sa rozhodli popri materstve venovať aj kariére a ponúkať svoje obľúbené produkty aj iným rodičom. V roku 2017 sme klientovi pripravili responzívny web a eshop na základe dodaného dizajnu. Pustili sme sa aj do ďalších aktivít.


Zadanie

Zadanie


Zvýšenie organickej návštevnosti eshopu a povedomia brandu. Zvýšenie obratu kamennej predajne a online.

Zvýšenie organickej návštevnosti eshopu a povedomia brandu. Zvýšenie obratu kamennej predajne a online.



Riešenie a stratégia

Na úvod bolo potrebné spraviť návrh ako začať nielen v online. Pripravili sme dočasnú webstránku Lulubee na základe požiadaviek s prezentáciou predajne a následne navrhli štruktúru e-shopu a kľúčových iniciatív, aby sme zlepšili pozíciu na trh, ktorá je pra každú novú značku dôležitá. Z analýze konkurencie sme identifikovali slabé miesta a navrhli komplexnejšiu marketingovú stratégiu pre malú predajňu s internetovým obchodom aj prípravou e-shop riešenia.

Pre klienta sme postupne optimalizovali obsah pre vyhľadávače a pravidelne začali tvoriť blogy na rôzne témy, vznikol tak magazín – blog Lulubee ako súčasť content marketingu. Neskôr, koncom augusta sme začali spravovať sociálne siete (Facebook, Instagram), zamerali sa ešte viac na SEO a rozbehli tiež online kampane.

Po zastabilizovaní predajného kanála sme prebrali aj sociálne siete a správu reklamných kampaní, ktoré pomohli oboznámiť s novou značkou širšie publikum cez obľúbené sociálne siete Facebook a Instagram, k čomu sme využili tvorbu obsahu a správne cielenie reklám, ktoré sme postupne optimalizovali na lepší výkon.


Stratégia


SEO

Vďaka SEO (optimalizácii pre vyhľadávače) v Google sa nám podarilo predbehnúť konkurenciu v organickom vyhľadávaní pre dôležité kľúčové slová a získať vyššiu organickú návštevnosť s medziročným nárastom viac ako 1400 %.

Content Marketing

Správne zvolená stratégia obsahového marketingu pre e-shop pomohla vytvoriť dôležitý obsah pre každý e-shop a zastrešiť témy, ktoré naša cieľová skupina hľadá na internete a aj pútavým spôsobom ju spojiť s webstránkou nielen cez predajné témy.

Social Media Marketing

Stratégia na Facebooku a Instagrame priniesla nielen predaje ale aj viac ako 800 násobné zvýšenie počtu fanúšikov, ale aj vytvorila vzťah k značke, pomohla šíreniu vytvoreného obsahu a podporila predaj na e-shope a kamennej predajni cez interakciu s produktami a značkami.

PR & Influenceri

K efektívnej marketingovej stratégii je potrebné zastrešiť aj povedomie o značke, hlavne ak je nová na trhu a teda pdoporiť dôveru cez osobnosti, ktoré pozitívne vníma cieľová skupina. K tomu sme vytvorili cez pekné fokty aj zaujímavý obsah na sociálne siete ako Facebook a Instagram a blog.

Cieľová skupina


Lulubee funguje ako kamenná predajňa a zároveň eshop zameraný na dizajnové produkty pre mamičky a ich deti. Ponúka tovar prémiovej kvality z Dánska, Švédska, Holandska, USA či Francúzska. Cieľovou skupinou zákazníkov sú teda rodičia a hlavne ženy – matky a tehotné ženy. Podľa dát z eshopu sú ženy a muži zastúpení v pomere približne 90:10. Veľmi podobné údaje vykazuje aj magazín – blog Lulubee, kde  je pri čitateľoch pomer žien k mužom 91:9. Ide o ľudí vo veku
25 – 34 rokov s vyššími príjmami, keďže predávané produkty sú špičkou na trhu, a to sa odzrkadlilo aj na ich vyššej cene.

Cieľovú skupinu sme sa však rozhodli rozšíriť aj o tých, ktorí sami deti ešte nemajú, ale svojich rodinných príslušníkov, prípadne kamarátov a známych by radi potešili darčekom, napríklad v podobne dizajnovej hračky alebo užitočnej pomôcky pre novopečenú mamičku. Preto vznikol nápad s darčekovými poukážkami – či už v konkrétnej hodnote alebo na konkrétny produkt, ktorý si obdarovaný môže prísť vybrať vo farbe podľa vlastných predstáv. Túto novú aktivitu sme prezentovali v blogu na tému darček pre bábätko do jedného roka.

Samotný blog je rozdelený do kategórií LulubeeLifestyleDizajn a Kočíky. Aj to napovedá, že flagshipom eshopu a predajne sú hlavne kočíky, ku ktorým je poskytovaný aj servis, a preto im bola vytvorená samostatná kategória. Samotné deti a detské produkty sú výbornou témou na tvorbu obsahu. Cieľovou skupinou sa stali aktuálni zákazníci, ale aj noví potenciálni zákazníci, ktorým sme chceli dať do pozornosti produkty predávané v Lulubee aj takýmto natívnym spôsobom.

Obsah

Zaujímavé informácie o deťoch aj informácie o novinkách a produktoch sú podporené krásnymi ilustračnými fotografiami, či už z databánk ponúkaných značiek alebo z platenej databanky. Pri niektorých značkách sme sa nevyhli potrebe nafotiť si produkty sami, pretože originálne fotografie od výrobcov neboli dostupné v dostatočnom rozsahu a kvalite.

Archív fotiek pre klienta sme zároveň rozšírili o fotografie z akcií, na ktorých sa zúčastnil (Kid, Detský Shop Up) a fotografiami z predajne, ktoré slúžia ako ilustračné doplnenie k produktovým blogom. Niektoré sme aj nafotili v rámci tvorby obsahu interne alebo v spolupráci s externými fotografmi.

<h2>Obsah</h2>

Dôležitou súčasťou blogu sú príspevky z kategórie Lifestyle, kde čitatelia nájdu články v štýle tipov a inšpirácií, prevažne bez umiestnených produktov a linkov na ne. V letnom období sme im napríklad radili, ako sa zbaliť na dovolenku, ktoré rodinné rezorty odporúčajú rôzne cestovateľské ankety alebo ako si spraviť poriadok v šatníku aj v živote a zostať fit aj na materskej. Ideou blogu je totiž predstavovať nielen ponúkané produkty, ale priniesť čitateľom aj oddych a zábavu, čo sa pri tomto konkrétnom klientovi darí aj vďaka nastavenému štýlu komunikácie (tone of voice).

Blogy sú publikované priemerne štyrikrát mesačne. Pri výbere tém sa riadime sezónnosťou, vyhľadávanými kľúčovými slovami, novinkami pri rozširovaní portfólia a pokiaľ sa to dá, tak aj aktuálnym dianím a témami, ktoré rezonujú v spoločnosti. Súčasťou aktivít v rámci obsahového marketingu je aj komunikácia cez sociálne siete a umiestňovanie obsahu cez dnes také populárne kanály, ako Facebook, Instagram, Google Business. Týmto spôsobom dokážeme zvýšiť zásah a čítanosť blogov. Kvalitný obsah je prínosom aj pre SEO a relevanciu webstránky v rámci daných tém.

Rozprávame jazykom mladých mamičiek

V rámci značky Lulubee je v blogoch aj na sociálnych sieťach nastavený jedinečný „tone of voice“, ktorý by mal byť súčasťou každej obsahovej stratégie. So zákazníkmi komunikujeme neformálne a vtipne, pričom sa snažíme vytvoriť akúsi komunitu cool „Lulubee mamičiek“, ktoré chcú pre svoje dieťa to najlepšie, ale neberú sa až tak vážne a zároveň ako všetky ženy prahnú po dokonalosti, hoci na ceste za ňou zažijú nejednu vtipnú príhodu.

V prípade štýlu komunikácie na Facebooku to dokonale ilustrujú ironické a cynické výroky o rodičovstve. V blogoch sme sa čitateľom rozhodli ešte viac priblížiť prostredníctvom blogerov – skutočných rodičov Zuzky a Zdena. Postava Zdena je zaujímavá tým, že búra stereotypy o rodičovstve (o dieťa sa má starať hlavne žena, dovolenka je materská, a nie otcovská…) a tiež môže prilákať nových zákazníkov – mužov.

 

Spolupráca s (mamičkami) influencerkami

Spolupráca s influencermi, teda skôr influencerkami v podobe známych mamičiek, nás priviedla k myšlienke venovať im vlastnú rubriku – 5 otázok pre … . V nej kladieme mamičkám päť rovnakých otázok, štyri ohľadom výchovy dieťaťa a v piatej sa pýtame na produkty Lulubee, ktoré im zjednodušili starostlivosť o bábätko.

Zároveň ich radíme ku komunite „Lulubee mamičiek“, ktorú sa snažíme virtuálne vytvoriť a začleniť do nej aj spokojné zákazníčky. K jednotlivým blogom sme postupne začali pridávať aj videobsah na blog a externé kanály od výrobcov. Patria k obľúbenému typu obsahu a patria k jedným z marketingových trendov na nasledujúce obdobie. Zároveň ide o lacný spôsob, ako prepojiť potenciálneho zákazníka s produktmi. Rozhodne v ňom plánujeme pokračovať.

Aký vplyv mali naše marketingové aktivity na predaj?


Viac než polovica všetkych objednávok pochádza z organickej návštevnosti z obľúbeného vyhľadávača Google. Pomohol tomu výrazne obsah na webe a blog, ktorý propagujeme rôznymi kanálmi, od sociálnych sietí
(primárne Facebook a Istagram), až po newsletter. Veľmi pomohol a re-targeting cez sociálne siete, ktorý pripomenul nákup u nášho klienta Lulubee.

Najviac návštevnosti evidujeme zo sociálnych sietí, ktorá je zastúpená novými návštevníkmi, čím neustále oboznamujeme vo fáze povedomia značku s novým publikom. Podľa hesla, čo nevidíš, to nekúpiš, ktoré platí hlavne v tomto a módnom segmente. Silnú skupinu tvorí aj návštevnosť z organického vyhľadávania v Google, rovnako sa zväčšuje aj priama návštevnosť. Pre začínajúce eshopy je obsahový marketing, optimalizácia pre vyhľadávače a správa sociálnych sietí s reklamnými kampaňami základom úspechu v boji s konkurenciou.

V rámci tvorby obsahu pri konkrétnych článkoch vyhodnocujeme rôzne kritériá, aby sme blog posúvali na novú úroveň. Po spustení e-shopu veľmi pomohlo jednorázové natextovanie kategórií a vytvorenie systému textovania produktov aj so zameraním sa na optimalizovanie obsahu pre vyhľadávač Google.

Zobrazenie stránky a interakciu článku

Priemerný čas strávený na stránke

Mieru preklikov do eshopu

Hodnotu článku vzhľadom na konverzie

SEO - optimalizácia pre vyhľadávače spôsobila rast náštevnosti Lulubee
Rast organickej návštevnosti Lulubee.sk v priebehu jedného roka.

V priebehu jedného roka od spustenia aktivít sme v rámci obsahového marketingu a pomocou optimalizácie pre vyhľadávače zaznamenali nárast organickej návštevnosti za jeden deň z nuly až na 200. SEO, obsah a publikovanie článkov na sociálnych sieťach pomohli blogy výrazne „nakopnúť“.

Header

PR aktivity a linkbuilding


V rámci PR aktivít sme sme mali k dispozícii obmedzený rozpočet, na začiatku sme sa teda v rámci online výstupov zamerali na články s hodnotným obsahom, ktoré by do eshopu mohli priviesť nových klientov, a zároveň na linkbuilding, napríklad:

V rámci celkovej stratégie obsahového marketingu sme sa zamerali na tvorbu originálneho obsahu, ktorý je zaujímavý pre našu cieľovú skupinu. Vytvorili sme unikátne a optimalizované texty pre statické stránky, kategórie a jednotlivé produkty. No a v neposlednom rade sme využili silu médií a infulencerov. Podarilo sa nám namiešať ideálny mix, ktorý klientovi prináša hmatateľné výsledky.

Chcete nastaviť SEO vášho e-shopu a budovať komunitu vďaka kvalitnému obsahovému marketingu? Kontaktujte nás a radi vám pomôžeme.

Zaujala vás naša práca?

Naša misia je poskytovať kvalitné a efektívne marketingové služby,
ktoré vám pomôžu rásť nielen v ecommerce.



Kontaktujte nás