Stevula



Slovenská značka pánskych košieľ a doplnkov




CASE STUDY

Ako sme využili sociálne siete a SEO na zvýšenie obratu e-shopu o viac ako 100 % bez Google Ads


V roku 2018 sme nadviazali spoluprácu s pánom Michalom Števulom, ktorý stojí spolu so svojim otcom za značkou Stevula. Našou hlavnou ideou je pomáhať podnikom rásť, a to bez ohľadu na ich veľkosť. O to väčšia radosť je potom spokojnosť klienta, ktorému pomôžeme naštartovať podnikanie.
Prečítajte si, ako sa nám podarilo dvojnásobne zvýšiť medziročný obrat aj vďaka našim službám.

O klientovi


Stevula je slovenská značka, ktorá ponúka prémiové pánske košele z kvalitnej 100 % bavlny od európskych dodávateľov a distribuuje neviditeľné tričká českej značky. Vystupuje z radu nielen svojím 100 % zákazníckym servisom a jedinečným prístupom k podnikaniu, zákazníkom ale predovšetkým kvalitou materiálov a moderným strihom košieľ. Svoje strihy majú upravené tak, aby sadli regulérnym pevným mužom, ale aj štíhlym postavám. Košele Stevula nosia stovky spokojných zákazníkov, čomu sme počas roka 2018 dopomohli našimi marketingovými službami v oblasti SEO, sociálnych sietí a fotoprodukcie.

Zadanie

Zadanie


Posilnenie povedomia o značke a zvýšenie predaja online.

Posilnenie povedomia o značke a zvýšenie predaja online.



Našou úlohou bolo posilniť existenciu značky, zvýšiť povedomie a medziročný predaj. Najdôležitejšia sezóna je, ako u mnohých predajcov oblečenia, predvianočné obdobie. Na toto obdobie sme sa v plánovanej stratégií sústredili najintenzívnejšie, čomu sme prispôsobili aj posilnenú komunikáciu na sociálnych sieťach, kampane a stratégiu reklám. Náš cieľ sa nám podarilo splniť nad očakávania, a to hlavne vďaka kontinuálnemu marketingu na sociálnych sieťach spolu so SEO optimalizáciou a ďalšími aktivitami počas celého roka.

Realizované služby


Riešenie a stratégia

Na úvod spolupráce sme vypracovali SEO audit eshopu, kde sme odhalili slabé stránky. Následne sme optimalizovali štruktúru kategórií a kompletný obsah na eshope. SEO optimalizáciu sme naďalej udržiavali na úrovni odporúčaní vrámci konzultácií. Jedným z našich zásadných krokov bolo zníženie výdavkov na Google Ads platenú reklamu na minimum a presunutie tohto rozpočtu na kanály s efektívnejšou návratnosťou investície.

V druhom kroku sme zahájili správu sociálnych sietí, konkrétne Facebook. Vypracovali sme komunikačnú stratégiu, vizuálnu identitu príspevkov, nové cielenia reklám na lepšie zasiahnutie potenciálnych zákazníkov. Cieľom komunikačnej stratégie bola tvorba obsahu, ktorý má interaktívny charakter, zvyšuje organický dosah, buduje povedomie o značke a pomáha zvyšovať konverzie. Statický a dynamický retargeting nám umožnil zvýšiť efektivitu kampaní a znížiť cenu za konverziu.

Fotografie predávajú, a preto sme pre klienta organizovali exteriérové fotenie najnovšej kolekcie košieľ. Tento materiál sme následne využívali v rámci vizuálov kampaní a ako prezentačné fotky pre internetový obchod.


Facebook príspevky Stevula

Výsledky


470 % medziročný nárast organickej návštevnosti eshopu.

124 % nárast návštevnosti zo sociálnych sietí.

107,81 % medziročný nárast tržieb internetového obchodu.

Krivka návštevnosti a obratu v medziročnom porovnaní. (Zdroj – Google Analytics)

Záver


Opäť sa nám potvrdilo, že pre začínajúci, alebo menší e-shop je kľúčová optimalizácia pre vyhľadávače a správa sociálnych sietí s prepracovanou stratégiou reklamných kampaní. Obrat e-shopu sa nám podarilo medziročne zvýšiť o 107,81 % a to bez nadmerného finančného zaťaženia klienta. Efektívnym rozdelením rozpočtu sme dosiahli dlhodobé výsledky a vďaka spolupráci s klientom, ktorý si bol schopný pokryť niektoré z obsahových činností aj sám, sme dosiahli medziročné výsledky nad naše aj klientove očakávania.

Čo na to klient?


Spolupráca s Madviso začala tak, ako by som si to v ideálnom prípade predstavoval. Majiteľ firmy pán Voltemár ma sám oslovil s ponukou spolupráce s tým, že by nám vedel pomôcť. Aj keď sme sa hneď nedohodli, z vlastnej vôle nám zaslal pár odporúčaní, na ktorých bolo vidno záujem a chuť pomôcť. Naštartovali sme teda spoluprácu, ktorú hodnotím veľmi pozitívne. Každý klient je iný, predáva iný tovar a má iné požiadavky. Na Madvise sa mi páči osobný prístup a hľadanie cesty práve pre nás, nie aplikácia postupov plošne na všetkých rovnako.


Michal Števula, <a href="https://www.stevula.sk/">stevula.sk</a>

Zaujala vás naša práca?

Naša misia je poskytovať kvalitné a efektívne marketingové služby,
ktoré vám pomôžu rásť nielen v ecommerce.



Kontaktujte nás