Zo dňa na deň sa zrejme nestanete hviezdou Instagramu vy, ani váš firemný profil. Úspech zaznamenajú hlavne tí, ktorí manažmentu sociálnych sietí venujú dostatok času. Followerov na jednej z najobľúbenejších sietí chce každý biznis počítať v tisíckach. Toto je 15 efektívnych tipov, ako ich získať organicky, teda bez platenej reklamy.

    •  

    • Zvýšte počet sledovateľov (teda aj potenciálnych zákazníkov a ľudí šíriacich váš obsah) bez veľkých investícií do reklamy a pochybných taktík. Na kupovanie followerov a používanie robotov rovno zabudnite, z dlhodobého hľadiska spôsobia viac škody než osohu. Cieliť by ste mali na skutočných užívateľov, ktorí sa o vašu značku zaujímajú, neboja sa vytvárať interakcie s vaším obsahom a prinesú vám reálne výsledky aj z obchodného hľadiska. Vaším cieľom predsa nie sú iba štatistiky, ale skutoční fanúšikovia a zákazníci. Ako ich na sieti Instagram zaujať?

      Premyslite si marketingovú stratégiu

      Biznis účet na sociálnych sieťach bez jasného plánu často končí stratou investovaných prostriedkov aj času. Získanie veľkého počtu sledovateľov je výborný začiatok, no tento cieľ by mal byť súčasťou širšej stratégie. Myslite na to, prečo chcete rozšíriť svoje publikum na sociálnej sieti. Motivuje vás zvýšenie povedomia o značke, predaj produktov alebo zvýšenie návštevnosti vašej stránky? Od vášho cieľu sa bude odvíjať aj to, čo konkrétne na sieti robíte.

      Definujte svojho dokonalého followera

      Predstavte si ukážkového fanúšika vášho profilu (nemusí byť rovnaký, ako ideálny zákazník vo vašom e-shope, alebo fanúšik na inej sociálnej sieti). Koľko má rokov? Kde žije a kde pracuje? Kedy a ako používa Instagram? Odpoveďou na tieto otázky získate pomôcku pre svoju social media stratégiu a dosiahnete na tých správnych ľudí. Napovedia vám štatistiky z Google Analytics alebo štatistiky sledovateľov vašich sociálnych sietí.

      Vytvorte konzistentný príbeh značky a vizuálnu komunikáciu

      Aj napriek najnovším vychytávkam a novým možnostiam používania tejto platformy, instagram je stále vnímaný ako verejná galéria fotografii. Tá by v prípade biznis účtu mala komunikovať jednotným vizuálnym aj príbehovým jazykom. Ukážte niečo zo zákulisia výroby vašich produktov, reagujte na životný štýl a úspechy svojich zákazníkov alebo sa držte čistej produktovej fotografie. Výber je len na vás, no zvoleného vizuálu sa držte. Príbeh tvorený vašimi fotkami by mal byť kreatívny, úprimný a ľahko odlíšiteľný od iných značiek.

      Reynolds Kitchen
      Vaša značka bude vďaka jednotnému vizuálu ľahko rozpoznateľná.

      Nezabudnite na technické detaily profilu

      Vyhnite sa nekompletným alebo nejasným informáciám v profile. Každú kolónku využite na to, aby vás zákazník našiel a lepšie spoznal. Ako na to?

      • Vaše meno alebo názov firmy sa zaradí aj do vyhľadávania, oplatí sa preto použiť kľúčové slovo.
      • Ako používateľské meno zadajte názov vašej značky alebo meno, ktoré používate na iných platformách, aby vás zákazníci na Instagrame bez problémov našli.
      • Webová adresa je jediná možnosť zverejniť v profile klikateľný link, okrem označenia produktov z produktového katalógu.
      • Biografické údaje do 150 znakov slúžia na to, aby ste návštevníkom profilu predstavili svoju značku.
      • Do popisu pridajte # vhodný hashtag, ktorý reprezentuje vašu značku a budete ho používať v komunikácii. Najlepšie, ak je tento hashtag unikátny a používate ho len vy, alebo ho v rámci vašej značky rozoznávajú vaši sledovatelia.
      samsung
      Vyplňte všetky údaje, ktoré sa zobrazujú na vrchu vášho profilu.

      Zdieľajte obsah, ktorý zaujme

      Kvalitný obsah bude „lajkovaný”, komentovaný a zdieľaný. Každá interakcia s fanúšikmi nakopne instagramový algoritmus, čím rozšíri počet ľudí, ktorí na váš profil narazia. Všetko, čo na sieti zverejníte, musí byť zaujímavé pre vašu cieľovú skupinu. Vizuálne aj informatívne.

       

      Zobrazit příspěvek na Instagramu

       

      Příspěvek sdílený Samsung Česko a Slovensko (@samsungczsk),

      Odkážte ľudí na svoj nový účet

      Po vyplnení profilu a zdieľaní prvých príspevkov je na čase začať s propagáciou vášho nového účtu. Začnite na sociálnych sieťach, ktoré používate dlhšie, napríklad Facebook alebo LinkedIn. Odkaz na instagramový účet nezabudnite vložiť ani na web stránku, do newslettrov a podpisu v e-maily.

      Hashtagy, lokality a ľudia

      V príspevkoch spomeňte všetko. Používajte relevantné hashtagy, vďaka ktorým vás objavia noví ľudia, prípadne vytvorte vlastný hashtag, ktorý budú používať verní fanúšikovia. Vždy spomeňte aj svoju lokalitu, práve cez ňu ľudia vyhľadávajú lokálne značky. Ak v popise alebo príbehu spomeniete konkrétneho človeka, označte ho odkazom na jeho instagramový účet.

      Snažte sa o zdieľanie inými účtami

      Množstvo instagramových účtov je určených presne na tento účel – zdieľajú príspevky užívateľov a značiek s rovnakou tematikou. Niektoré vyhľadávajú obsah na základe hashtagov, iné organizujú súťaže a väčšina z nich ponúka aj zdieľanie za poplatok. Ak vás takýto účet zdieľa, predstaví vašu značku svojmu vlastnému publiku, teda ľuďom, ktorí majú o podobný obsah záujem.

      Obsah zdieľajte konzistentne a v správnom čase

      Súčasťou stratégie na sociálnych sieťach je aj plán príspevkov, ktorý vám pripomenie, kedy je čas na zverejnenie nového obsahu a ako by mali príspevky vyzerať. Ako často treba obsah publikovať? Podľa štúdie zvýšia denné príspevky počet vašich followerov 4x rýchlejšie, než publikovanie obsahu menej ako raz týždenne. Aj napriek tomu, že instagram nezobrazuje príspevky chronologicky, algoritmus berie do úvahy čas zdieľania. Ten prispôsobte typickému dňu svojej cieľovej skupiny. Kedy používajú sociálne siete?

      Zvyšujte skóre interakcie

      Ako presne funguje algoritmus Instagram nikdy nezverejnil. Preto sa môžeme spoliehať len na dohady, ktoré by mali fungovať. Jednou z potvrdených taktík je vytváranie interakice s vašimi fakúšikmi a na iných účtoch. Komentujte, odpovedajte, pýtajte sa – buďte aktívny. Ak budú fanúšikovia komentovať vaše príspevky, dozvedia sa o tom aj ich priatelia. Popisy fotografií sú dôležité pre naštartovanie konverzácie s vašimi sledovateľmi. Spýtajte sa ich otázku, nabádajte ich k tomu, aby označili svojich priateľov, alebo vyjadrite svoj názor k relevantnej veci. Hrajte sa s dĺžkou popisov a zistite, čo na ktoré vaše publikum reaguje najviac.

      Používajte Instagram Stories

      Denne ich zdieľajú a prezerajú milióny užívateľov. Stories dovoľujú fanúšikom nahliadnuť do zákulisia vášho biznisu a každodenných aktivít. Tieto príspevky po 24 hodinách zmiznú a nebudú zaradené medzi bežné fotografie, takže vám dajú možnosť zdieľať všetko, čo sa do feedu tak celkom nehodí. Pokojne sem nahrajte fotky zákazníkov s vaším produktom, odkážte na zaujímavý článok, alebo sa k ľuďom prihovorte v krátkom videu. Ak chcete predĺžiť životnosť vašich príbehov, vytvorte si skupiny vybraných príbehov. Vyhrať sa môžete s ich kreatívnymi náhľadmi, ktoré nielen že vyzerajú esteticky, ale pomáhajú lepšie sa orientovať na vašom profile. Novým sledovateľom tiež napovedia, aký typ obsahu zdieľate vo vašich stories.

      lulubee instagram
      Výbery príbehov odlíšte náhľadovými obrázkami, ktoré ladia s identitou vašej značky.

      SEO aj pre instagramové fotky

      Optimalizácia pre vyhľadávače je dôležitá v každom aspekte online marketingu a instagram nie je výnimkou. Okrem hashtagov a použitia kľúčových slov v mene môžete využiť aj pridanie alternatívneho textu k vašim fotkám. Pri nahrávaní novej fotky kliknite na pokročilé nastavenia a vyplňte Alt text. Použite kľúčové slová a frázy, ktoré súvisia s obsahom obrázku. Ak tieto slová niekto vyhľadá na internete, váš instagramový príspevok bude zaradený do výsledkov. Poznáte spôsoby, ako správne optimalizovať obrázky pre web?

      Zorganizujte súťaž

      Vymeňte svoj produkt za reklamu priamo od vašich fanúšikov. Súťaže sú obľúbený a efektívny spôsob, ako sa na sociálnych sieťach zviditeľniť. Medzi podmienky zaradenia do súťaže môžete zahrnúť zdieľanie príspevku na Instagram Stories, označenie ľudí v komentári alebo inú formu zdieľania vášho obsahu. Príspevok sa tak dostane k veľkému počtu ľudí.

       

      Zobrazit příspěvek na Instagramu

      Příspěvek sdílený Nábytok NOVA (@nabytoknova.sk),

      Využite interaktívne funkcie na Stories

      Nové funkcie stále pribúdajú, nebojte sa vyskúšať ich. Do Stories môžete vložiť anketu, kvíz, ale aj formulár na otázky. Váš profil bude osobnejší a konverzácia s fanúšikmi zahájená. Nezabudnite pridať lokalitu a hashtagy aj do Stories. Šanca, že vás objavia noví ľudia, bude o to vyššia. Pri produkcii stories môžete použiť externé aplikácie, ktoré obyčajnú fotku premenia interaktívne video, napríklad Planoly, Crello, Story Lab, Story Art alebo Mojoo.

      Analyzujte svoju úspešnosť

      Instagram ponúka analytický nástroj Insight, ktorý vám prezradí, aký majú vaše príspevky dosah, počet impresií alebo počet ľudí, ktorí zhliadli váš profil. Existujú aj analytické nástroje tretích strán, ktoré vám pomôžu mapovať úspešnosť kampaní a rast vášho účtu. Medzi najpopulárnejšie patrí Iconsquare alebo Union Metrics.

      Pre väčšinu firiem sú sociálne médiá nevyhnutnou súčasťou celkovej marketingovej stratégie. Budovanie publika a správa účtov vyžaduje čas, no zaručene vám pomôže dosiahnuť dlhodobé obchodné ciele.