Vytvorili ste si web stránku alebo e-shop s blogom, no chýba vám kvalitný obsah? Pozrite sa na 5 rád, ktorými by sa mal riadiť každý redaktor a copywriter. Zvýšite vďaka nim nie len kvalitu obsahu, ale aj dôveryhodnosť vašej značky.
Tvorba textového obsahu na web je spoľahlivým spôsobom, ako získať nových fanúšikov a zákazníkov. Pomocou blogových článkov môžete zvýšiť povedomie o svojej značke a umiestniť sa, pri vyhľadávaní vybraných kľúčových slov, vo vyhľadávači Google aj bez platenej reklamy. Ak už máte jasno v tom, aká bude téma vášho nového článku, zrejme narazíte na ďalší problém – ako napísať pútavý a informatívny text bez zbytočných paragrafov?
Venujte čas prieskumu
Vyhľadávaniu informácií venujte dostatok času. Aj keď si myslíte, že o zvolenej téme môžete rozprávať celé hodiny bez prípravy, oboznámte sa s tým, ako je spracovaná na iných stránkach. Možno narazíte na nové informácie, inšpirujete sa pútavými titulkami alebo zistíte, ktoré údaje na iných stránkach chýbajú.
Ak s témou nie ste dostatočne oboznámení, čitatelia to pocítia. Na vyhľadávanie informácií použite dôveryhodné zdroje. Buďte si istí, že rozumiete tomu, o čom píšete. Vyhnete sa tak publikovaniu mylných a nejasných informácií. No a nakoniec – čím viac poznatkov máte, tým viac ich dokážete zdieľať so svojimi čitateľmi.
Sústreďte sa na zrozumiteľnosť
Píšte pre svojho ideálneho zákazníka. Rozprávajte jeho jazykom a používajte slová, ktorým rozumie. Profesionál sa vyzná v odbornom žargóne a pozná význam cudzích slov, no bežnému konzumentovi nemusia byť jasné. Nesnažte sa vyznieť múdro. Píšte tak, aby vám vaši zákazníci rozumeli.
K prehľadnosti a zrozumiteľnosti článku patrí aj dodržanie témy. Titulok článku a obsah by mali byť jednotné. Čitateľ očakáva, že sa v článku dozvie presne to, čo sľubuje nadpis. Držte sa preto témy, ktorú ste si zvolili, alebo v závere upravte nadpis tak, aby zodpovedal obsahu. Miesto objasňovania viacerých súvisiacich tém uveďte v texte odkaz na časť webu, alebo iný článok, ktorý problematiku ďalej rozvedie.
Zbytočne to nenaťahujte
Každý článok by mal obsahovať pútavý úvod, informatívne jadro a praktický záver. Neznamená to však, že všetky tieto časti musia byť dlhé desiatky viet. Správne formátovanie a rozdelenie obsahu na viaceré časti je postup, ktorý čitateľovi pomôže zorientovať sa v texte a zároveň dobrá SEO technika. Dbajte ale na to, aby boli jednotlivé odseky primerane dlhé a neobsahovali zbytočné slová.
Musíte splniť určitý počet normostrán, alebo venovať článok skutočne triviálnej téme? Ani v tomto prípade nie je múdre uchýliť sa k použitiu kvetnatých opisov, opakovaniu už spomenutých informácií či inému násilnému predlžovaniu textu. Dovoľte čitateľovi, aby sa k potrebnej informácií dostal čo najrýchlejšie.
Použite konkrétne príklady
Ak predsa len musíte zaplniť prázdnu stranu, miesto zbytočných omáčok použite konkrétne príklady. Internet je plný všeobecných, vágnych článkov, ktoré čitateľ nemusí považovať za dôveryhodné. Využite svoje know-how a nebojte sa posunúť ho ďalej. Poskytnite čitateľovi hodnotnú informáciu. Váš blog bude vďaka tomu nie len užitočný, ale aj osobný a úprimný.
Medzi konkrétne príklady patria:
- Informácie z praxe – čo ste zistili na vlastnej koži?
- Štatistiky a grafy – nebojte sa uviesť konkrétne čísla.
- Oficiálne štúdie – čitateľ sa dostane priamo k zdroju vašich tvrdení.
Nevynechajte editing
Za každým skvelým autorom stojí skúsený editor. Alebo aspoň pár dní oddychu. Ak sa chcete vyhnúť publikovaniu nekvalitného obsahu, nechajte niekoho iného, aby váš text prešiel a označil, ktoré časti sú nejasné alebo zbytočné. Ak pri sebe nikoho takého nemáte, prečítajte si svoj text nahlas, alebo prácu na pár dní odložte. Keď sa k článku vrátite, všetky jeho nedokonalosti vám udrú rovno do očí.
Hľadáte inšpiráciu na témy, ktoré môžete spracovať do vlastného obsahu? Zaujímavé tipy nájdete v našom článku o námetoch na blogové príspevky.