Sociálne siete sú súčasťou nášho každodenného života. Nestačí však iba byť ich súčasťou, potrebné je sociálnym sieťam rozumieť a sledovať nové trendy. V článku sa dozviete o niektorých najnovších funkciách, ktoré najpoužívanejšie sociálne siete ponúkajú, a o ktorých ste možno ešte nepočuli.

Dalo by sa povedať, že sociálne siete používame ako v súkromnom, tak aj v pracovnom živote. Štatistiky hovoria, že v súčasnosti máme 4,62 miliárd aktívnych používateľov sociálnych sietí, teda sociálne siete používa približne 60 % svetovej populácie. Okrem toho, že sú naším hlavným zdrojom správ a informácií, platformy sociálnych médií predstavujú skvelý spôsob na interakciu so zákazníkmi. Nielenže poskytujú priestor na komunikáciu, ale ponúkajú aj mnoho možností zdieľania obsahu. Každá sociálna sieť má svoje publikum s jedinečnými očakávaniami.

Pridajte si hudbu aj k príspevku na Instagrame

S aktualizáciami na sociálnej sieti Instagram sa stretávame pomerne často, ale tá najnovšia priniesla hneď niekoľko funkcií, ktoré ocení nejeden používateľ. Po tejto aktualizácii môžu používatelia Instagramu pridávať hudbu už aj do príspevkov, a to od 5 až do 90 sekúnd. Doteraz mohli pridávať hudbu iba do príbehov a reels, no po novom je možné pridať skladbu tiež do príspevkov, ktoré sa zobrazia vo feede.

Rovnako ako pri stories či reels, hudbu môžete vyberať z knižnice Instagramu. Čo však ostáva bez zmeny je obmedzené množstvo skladieb pre business účty. Táto funkcia je voliteľná, a teda hudbu k príspevku pridávať nemusíte. Ak je váš telefón v tichom režime, po zobrazení príspevku sa hudba prehrávať nebude.

Hudba v príspevkoch na Instagrame
Najnovšie aktualizácie na Instagrame umožňujú pridávať hudbu do príspevku.

Pridať hudbu do príspevku nie je vôbec náročné. Stačí, ak vyberiete fotografiu, ktorú chcete zverejniť a funkcia pridať hudbu sa vám zobrazí pri poslednom kroku úpravy príspevku. Taktiež si viete nastaviť úsek skladby, ktorý chcete vo svojom príspevku prehrať.

Výber skladby na Instagrame
Na sieti Instagram si môžete vybrať rôzne skladby z hudobnej knižnice.

Ak túto funkciu vo svojom účte nemôžete nájsť, nie ste jediný. Pridávanie hudby do príspevkov nebolo zavedené do všetkých účtov. Má ísť o skúšobnú verziu, ktorú Instagram testuje a ktorá bola pridaná iba pre niektoré profily. V prípade, že funkcia bude úspešná, ju bude možné použiť vo všetkých účtoch

Instagram bez navrhovaných príspevkov – zobrazujte iba príspevky účtov, ktoré sledujete

Jedna z posledných aktualizácií Instagramu priniesla funkciu, ktorá umožňuje zobrazovať na časovej osi príspevky účtov, ktoré nesledujeme. Na jednej strane to predstavuje skvelý spôsob, ako sa dopracovať k novému obsahu, ale nie vždy to prináša želané výsledky. Ak si neprajete, aby sa vám odporúčané príspevky zobrazovali, existujú hneď dva spôsoby, ako ich odstaviť:

  • Kanály „Odbery“ a „Obľúbené“ – jedným zo spôsobov, ako docieliť, aby sa vám navrhované príspevky na časovej osi nezobrazovali, je prepnutie kanálov. V týchto kanáloch sa nachádzajú príspevky iba tých ľudí, ktorých sledujete alebo príspevky, ktoré ste si pridali medzi obľúbené. Kanály si viete rýchlo a jednoducho prepínať stlačením tlačidla Instagram v ľavom hornom rohu na vašej časovej osi.
Kanály na časovej osi Instagramu
Nová funkcia Instagramu umožňuje zobrazovať príspevky iba od vašich sledovateľov.
  • Vypnutie navrhovaných príspevkov na 30 dní – odporúčané príspevky síce neviete vypnúť navždy, ale môžete ich aspoň odstaviť na 30 dní. Týmto spôsobom viete obmedziť buď konkrétny navrhovaný príspevok, alebo aj všetky príspevky naraz. Navrhovaný príspevok odstránite jednoducho. Kliknete na „X“ v pravom hornom rohu navrhovaného príspevku a stlačením ikony hodín následne pozastavíte všetky navrhované príspevky v kanáli na 30 dní.
Pozastavenie príspevkov na časovej os
Nová funkcia Instagramu umožňuje pozastaviť odporúčané príspevky až na 30 dní.

Súkromné prezeranie profilov na sieti LinkedIn už nie je problém

Jednou z novších funkcií na sociálnej sieti LinkedIn je možnosť prezerať si profily iných používateľov bez toho, aby o tom vedeli. Váš profil spolu s vašimi kontaktnými informáciami nebudú viditeľné pre ostatných. Všetko, čo musíte urobiť, je zmeniť spôsob zobrazovania vášho profilu v nastaveniach:

  1. Po prihlásení sa do profilu na webovej stránke alebo v mobilnej aplikácii LinkedIn prejdete do časti Nastavenia.
  2. Následne kliknete na sekciu Viditeľnosť, kde si vyberiete možnosť Nastavenia viditeľnosti.
  3. V ďalšom kroku vám LinkedIn ponúkne na výber to, čo uvidia ostatní používatelia, keď si budete prezerať ich profil. Tu vyberiete možnosť Anonymný člen LinkedIn. Keby ste sa rozhodli pre zobrazenie v súkromnom režime, táto funkcia vám zakáže sledovať, kto si prezerá váš profil.

 

Zobraziť tento príspevok na Instagrame

 

Príspevok, ktorý zdieľa Madviso Marketing Agency (@madviso)

Nový vizuál pre príspevky na sieti LinkedIn

Sociálna sieť LinkedIn reaguje na neustále rastúci počet influencerov a pridáva nové nástroje, ktoré uľahčujú tvorbu obsahu pre jej používateľov. S 20 % medziročným nárastom počtu používateľov, ktorí do svojich príspevkov na LinkedIn pridávajú vizuálny obsah, sa rozhodli pridať nástroje zamerané na tvorbu vizuálneho obsahu. 

Jednou z noviniek, ktorú sociálna sieť predstavila, je možnosť pridať odkaz k fotografiám alebo videám, a to na základe nálepky s odkazom. Funguje to veľmi jednoducho. Prostredníctvom mobilnej aplikácie viete pri vytváraní príspevku pridať nálepku s odkazom, na ktorý sa dá kliknúť. Vaše publikum bude po kliknutí na nálepku presmerované na externý odkaz.

Táto funkcia je však dostupná iba v LinkedIn mobilnej aplikácii. Výhodou ale je, že hoci vy môžete pridávať túto funkciu len prostredníctvom mobilnej aplikácie, používatelia môžu na odkaz klikať aj po prihlásení sa do siete LinkedIn na webovej stránke. Táto funkcia má pomôcť tvorcom zvýšiť návštevnosť ich webových stránok či účtov.

LinkedIn sa taktiež zameral na vizuálnu stránku obsahu. Spoločnosť vytvorila nové šablóny, pridala nové farby pozadia, rôzne typy písma a taktiež možnosť pridať svoj vlastný text.

Vizuálna stránka obsahu na sieti LinkedIn
Sociálna sieť LinkedIn prišla s novými nástrojmi na úpravu vizuálneho obsahu.

Okrem vyššie spomenutých, sociálne siete ponúkajú oveľa viac noviniek, ktoré nám uľahčujú ich používanie a zabezpečujú vyššiu bezpečnosť:

  • 2-faktorová autorizácia profilu – Instagram prišiel s dvojstupňovým overením profilu, pre ešte lepšiu bezpečnosť účtov. Používateľom umožňuje overiť profil buď pomocou tretej, autorizačnej aplikácie, alebo SMS kódu.
  • získajte späť zablokovaný alebo uzamknutý účet – ďalšou novinkou od spoločnosti Meta je jednoduchšie opätovné získanie zablokovaného účtu. Prichádza s možnosťou „potvrdenia účtu priateľmi“. Ak zistíte, že ste stratili prístup k svojmu účtu, môžete si vybrať 2 priateľov na Instagrame, ktorí vašu identitu overia a účet sa vám vráti veľa rýchlejšie.
  • skryte počtu hodnotení „Páči sa mi to“ – funkcia umožňuje skryť počet „Like“ na vašom príspevku. Ostatní používatelia Instagramu tak nebúdu vidieť koľko srdiečok vaša fotka či video dostali. Tieto nastavenia viete aplikovať pre konkrétny príspevok alebo na všetky príspevky vo vašom feede.
  • nahrajte výslovnosť vášho mena na LinkedIn – ak sa aj vám častokrát stáva, že vaše meno vyslovujú ľudia nesprávne alebo naopak si vy neviete poradiť s výslovnosťou niektorých mien, obzvlášť ak sa jedná o potenciálneho zákazníka či budúceho kolegu, LinkedIn prišiel so skvelým nápadom. Umožňuje nastaviť v profile výslovnosť svojho mena, a to s časom záznamu až 10 sekúnd.
  • Facebook mení časovú os – Meta aktualizuje časovú os Facebooku, aby mali používatelia väčšiu právomoc povedať, aký obsah chcú vidieť. Spoločnosť uviedla, že tlačidlá „zobraziť viac“ a „zobraziť menej“ sa začnú objavovať pod príspevkami od priateľov, obľúbených stránok a odporúčaného obsahu. Ak kliknete na ktorékoľvek tlačidlo, dočasne sa zmení počet príspevkov, ktoré uvidíte od priateľa, stránky alebo obsahu, ktorý odporúča Facebook.
  • Rozšírenie konverzie platformy Google Ads –  aj Google Ads prichádza s novou funkciou, ktorá má zlepšiť efektivitu reklám. Hovoríme o funkcii Rozšírené konverzie, vďaka ktorej budete môcť získať viac údajov o konverziách, zlepšiť optimalizáciu cenových ponúk pomocou lepších údajov a tiež využiť potrebné údaje pri zachovaní súkromia zákazníkov.

Tak ako sa neustále mení správanie používateľov sociálnych sietí, sa v digitálnom priestore menia aj funkcie týchto platforiem. Či už používate sociálne siete len ako bežný používateľ, alebo vám pomáhajú pri propagácii značky či pri budovaní jej povedomia, nezabúdajte novinky zo sveta sociálnych sietí pravidelne sledovať.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *