Kamenné predajne aj internetové obchody vedia, že investovať do reklamy sa oplatí práve pred predvianočnom období. Zákazníci sú pripravení nakupovať, no očakávajú zľavy a rýchle doručenie. Hľadáte nápady, ako sa odlíšiť od konkurencie a zvýšiť svoje predvianočné obraty? Pozrite sa na 7 efektívnych tipov, ktoré vám pomôžu s propagáciou vašej značky a produktov.
Kampane nenechávajte na poslednú chvíľu
Plánovanie vianočných kampaní v auguste nie je ničím neobvyklým. Nebojte sa, ešte stále máte chvíľku času na prípravu skvelej stratégie, no rozhodne svoje aktivity neodkladajte na poslednú chvíľu. Najväčšou a stále častou chybou je zbytočná investícia do reklamy počas decembra. V čase od Mikuláša do Vianoc má už väčšina ľudí darčeky z veľkej časti nakúpené a je zbytočné naháňať zákazníkov s ďalšou reklamou. Práve v období, keď pozornosť zákazníkov smeruje na Black Friday a Cyber Monday zľavy, máte výbornú príležitosť na premostenie do sviatočnej kampane. Všetkých zákazníkov, ktorí u vás nakúpili zľavnené produkty, môžete pred Vianocami osloviť znovu. Nezabúdajte preto na newsletter alebo zľavu pri registrácii – na začiatok stačí, ak budete mať dostatok používateľov, ktorí váš e-shop poznajú a vrátia sa k nemu aj pri nákupe vianočných darčekov.
Personalizované balenie a limitované kolekcie
Brandované obaly sú dôležité pre každú značku. Práve teraz je najlepší čas na prípravu špeciálnych obalov s vianočnou tematikou, ktoré budú exkluzívne nielen pre vašu značku, ale aj pre zákazníka. Poraďte sa s dobrým grafickým dizajnérom a vytvorte limitované vianočné balenie produktov, ďakovné kartičky alebo zľavové kupóny na ďalší nákup. Ak je to pre váš e-shop vhodné, zaraďte do ponuky aj špeciálne vianočné produkty.
Pomôžte zákazníkov s výberom vianočných darčekov
Pomôžte zákazníkom, ktorí si lámu hlavu nad výberom vianočných darčekov pre svojich blízkych. Pripravte katalóg či kategóriu produktov, ktoré spája možný adresát – darčeky pre mamu, otca, súrodenca či starých rodičov. Pri ich príprave môžete byť kreatívni, myslite však aj na SEO. Zistite, pre koho ľudia nakupujú vianočné darčeky online. Využiť môžete aj špecifické katalógy s cenou, napríklad darčeky pre starého otca do 50 eur. Podobný obsah je každoročne vyhľadávaný a dokáže zaujať aj v e-mail marketingu.
Notifikácie na akcie a zľavy v e-shope
Prebieha na vašom e-shope akcia so zľavovým kódom? Dajte o tom vašim návštevníkom vedieť. Stačí jasne viditeľný kontrastný oznam, ktorý sa objaví užívateľovi pri prezeraní vášho e-shopu. Dajte si pozor na push notifikácie. Je pravda, že vám síce dovolia priamo odkomunikovať zákazníkovi akúkoľvek správu, no niektoré prehliadače ich blokujú. Pripravuje sa dokonca legislatívna zmena, ktorá ich používanie obmedzí.
Nezabúdajte na súvisiace produkty
Priveďte svojich zákazníkov k súvisiacim produktovým kategóriám alebo konkrétnym produktom, ktoré dopĺňajú tie, ktoré vo vašom e-shope využívajú. V detaile každého produktu nesmie chýbať súvisiaci tovar a do nákupného košíka pridajte „drobnosti k nákupu”, ktoré si zákazník môže doobjednať tesne pred potvrdením objednávky.
Ponúknite darčeky k objednávke
Prichádzajú Vianoce, no nie? Svojim zákazníkom môžete ponúknuť výber produktov, ktoré k ich objednávke zašlete zadarmo, alebo takýmto spôsobom zužitkovať horšie predajný inventár. Darček môže byť aj v podobe špeciálneho produktu, ktorý inak nie je možné vo vašom e-shope zakúpiť. V každom prípade o tejto ponuke zákazníkov informujte. Prekvapenia máme radi všetci, no ak na vašej stránke neuvidia správu o darčeku zadarmo, môžu sa rozhodnúť nakúpiť inde.
Spojte sa pre dobrý úmysel
Toto gesto motivuje zákazníkov k tomu, aby nakúpili u vás, pomôže vybudovať váš brand a hlavne, pomôže v tomto období organizáciám, ktoré to potrebujú. Spôsobov, ako spojiť nákup s charitou, je hneď niekoľko.
- Darujte vybranej charite určité percento z celého predaja,
- ponúknite zákazníkom špeciálne produkty, výťažok z ktorých poputuje na dobrú vec,
- dajte zákazníkom možnosť prispieť na charitu v check-out procese (napríklad zaokrúhlením ceny nákupu),
- zorganizujte zbierku s charitatívnym zámerom na vašich sociálnych sieťach.
Pár tipov na záver
Aby ste sa na toto obdobie poriadne pripravili, uistite sa, že máte dostatočné skladové zásoby najpredávanejších produktov. Spojte sa s dodávateľmi a informujte sa o ich dodacích dobách. Ak sa z akéhokoľvek dôvodu dodanie tovaru neplánovane posunie na dátum po Štedrom dni, ponúknite zákazníkovi výraznú zľavu na ďalší nákup. Myslite na to, že dôvera a spokojnosť vašich zákazníkov je dôležitejšia, než jednorazové zvýšenie predaja pred Vianocami.