Sociálna sieť LinkedIn je zameraná predovšetkým na rozvoj kariéry, nadväzovanie obchodných vzťahov, zdieľanie odborných informácií a iné aktivity spojené s biznisom. Mnoho profesionálov tento nástroj vníma ako online CV, čo už dnes neplatí. Ponúka komerciálne možnosti pre podnikateľov a manažérov, príležitosti pre networking a zvyšovanie povedomia o značkách. Viete, ako začať s jeho využívaním? Máme pre vás niekoľko tipov.

LinkedIn je celosvetovo vnímaný ako užitočný nástroj na zviditeľnenie práce jednotlivcov, aj celých firiem. Práve preto je dôležité zaradiť ho do marketingovej stratégie na sociálnych sieťach. Ak sa sústredíte na B2B marketing, LinkedIn vám umožní prezentovať služby priamo svojej cieľovej skupine. Na jednej platforme nájdete milióny profesionálov s vlastnými biznisom, manažérov, zamestnancov aj študentov a absolventov, ktorí hľadajú zamestnanie.

LinkedIn v mobile
Podobne ako iné sociálne siete, LinkedIn vám umožní zdieľať vlastný obsah.

Na vzhľade firemného účtu záleží

Prvým krokom je založenie osobného a firemného účtu. Podobne ako na iných sieťach, aj tu začíname jednoduchou registráciou. Je však dôležité sústrediť sa na vyplnenie informácií a úpravu profilu. Vyberte kvalitnú fotografiu pre váš firemný účet. Pridajte výstižný popis firmy a informácie o tom, na čo sa zameriava. Svoj profil prelinkujte s ostatnými sociálnymi sieťami a vašou web stránkou, pridajte e-mailovú adresu a telefónne číslo. Čím lepšie vyplnený bude váš profil, tým profesionálnejšie budete pôsobiť.

Využívajte aj osobný profil a rozširujte svoju sieť

Vďaka osobnému profilu máte možnosť komunikovať s väčším počtom ľudí na menej formálnej úrovni. Využite vyššiu mieru interakcie a zdieľajte svoj obsah aj cez osobný účet. Môžete tak získať zaujímavé kontakty nie len v mene spoločnosti, ale aj vás samotných. Svoju firmu reprezentujete aj cez osobný profil, čím pomáhate budovať jej brand. Nie je nutné pridávať ku kontaktom iba ľudí, ktorých poznáte osobne. Čím väčšiu sieť kontaktov vybudujete, tým väčší dosah bude mať váš obsah a zdieľané informácie. Buďte aktívni, rozvíjajte diskusie a podnecujte svoje kontakty k tomu, aby s vami zdieľali svoj názor.

Využívajtete nástroje vyhľadávania na Linkedin

Okrem základného nástroja Search ponúka LinkedIn aj Advanced search možnosť. Vďaka nej môžete vyhľadať ľudí podľa firiem, v ktorých pracujú, lokality, alebo jazyka, ktorý ovládajú. Spojte sa s vašimi známymi, kolegami, zamestnancami, klientmi aj dodávateľmi. Vo vašich kontaktoch zostanú aj po tom, čo zmenia telefónne číslo alebo zamestnanie.

Staňte sa súčasťou skupín a odpovedajte na otázky

Komunikácia s ľuďmi, ktorí sa venujú rovnakým veciam, ako vy, vám pomôže získať zaujímavé informácie z praxe a zoznámiť sa s najnovšími trendmi. Vďaka skupinám môžete jednoducho budovať vzťahy s ľuďmi vo vašom okolí, ktorí pracujú na rovnakej pozícii. Výborným spôsobom, ako sa zviditeľniť, je aj odpovedanie na otázky prostredníctvom Answers. Stačí vybrať oblasť, ktorá je vám známa a pomôžte ostatným užívateľom s ich problémami.

Skupiny na linkedin
Pripojte sa k profesionálom v skupinách, ktoré súvisia s vašou firmou.

 

Publikujte kvalitný obsah

Zdieľanie obsahu na LinkedIn je najlepším spôsobom, ako prezentovať svoju firmu, nadviazať spoluprácu a vybudovať publikum. Fotky z dovolenky nechajte na osobnom Instagrame, na LinkedIn patrí profesionálny, informatívny obsah, ktorý sa týka vášho odvetvia. Publikujte články, videá, zdieľajte eventy a komunikujte so svojimi spojeniami o veciach, ktoré sa týkajú vášho biznisu.

Ak budete vy a vaša firma aktívna na sociálnej sieti LinkedIn, máte možnosť získať množstvo obchodných príležitostí, známostí, dobrých rád aj klientov. Stratégia na tejto sociálnej sieti nemusí byť vašou prioritou, ak sa tu nepohybuje vaša cieľová skupina. Odporúčame ale, aby ste svoj profil pravidelne aktualizovali a zdielali zaujímavé informácie o svojej firme.