Slogan, tiež nazývaný motto, je krátka fráza alebo veta určená na upútanie pozornosti a rýchle odovzdanie konkrétnej správy. Využíva sa predovšetkým v reklame a politike a v oboch prípadoch sa vo všeobecnosti snaží s niečím oboznámiť verejnosť. Je bežné, že skupina alebo spoločnosť ho zmení na základe zmeny kultúry alebo cieľov.
Slogan je teda hlavná fráza, predstavujúca produkt a spoločnosť, ktorá komunikuje kľúčové posolstvo, ktoré chce, aby si spotrebitelia a verejnosť spájali práve s danou značkou. Slogan umožňuje spoločnosti byť v popredí a stať sa zapamätateľnou značkou pre celosvetové publikum. Základnou vlastnosťou sloganu je teda zapamätateľnosť. Prirodzene, slogan musí súvisieť s danou značkou a zároveň musí vytvárať obraz toho, čo značka znamená. Je bežné, že slogan predstavuje nielen samotnú značku alebo spoločnosť, ale aj jej poslanie, vízie a ciele.
Každý slogan je iný a špecifický. Popisuje danú značku alebo produkt a snaží sa chytiť pozornosť zákazníkov. Existuje však niekoľko základných zadefinovaných typov sloganov.
- Biznisové slogany
- Popisné slogany
- Presviedčacie slogany
- Kreatívne slogany
- Emotívne slogany
Slogan spolu s logom a ďalšími aspektami tvoria branding značky a identitu značky. Do vytvorenia týchto prvkov sa oplatí investovať čas a peniaze, pretože vytvárajú prvý dojem so zákazníckou základňou. Medzi najznámejšie slogany v súčasnosti patrí “Redbull vám dáva krídla” alebo “I’m lovin’ it” od spoločnosti McDonald’s.